Реформа місцевого самоврядування - децентралізація влади, неминуче тягне собою необхідність внесення змін до адміністративно-територіального устрою. Стає очевидним те, що райони будуть укрупнені та межі їх змінені.

Як відомо, у Верховній Раді України вже підготовлений проект Закону України, реєстраційний номер № 6636 “Про порядок утворення, ліквідації районів, встановлення і зміни їх меж», який створює умови для ліквідації, об’єднання районів.

Крім цього, наразі у Верховній Раді України зареєстрований законопроект «Про засади адміністративно-територіального устрою України» (№ 8051 від 22.02.2019 року), розроблений Мінрегіоном ще в 2016 році. Цим законопроектом пропонується ряд чітких правил для формування районів. Основними з них, зокрема, є:

- загальна чисельність населення району повинна становити не менше ніж 150 тис. жителів;

- адміністративний центр району визначається з урахуванням історичних особливостей, географічного розташування, наявності інфраструктури для розміщення місцевого органу виконавчої влади, територіальних органів центральних органів виконавчої влади та органу місцевого самоврядування району;

- під час ініціювання зміни адміністративно-територіального устрою враховуються ряд чинників. Основними з яких є - вплив на умови життя населення, стан соціально-культурної інфраструктури, доступність надання адміністративних, соціальних та інших послуг, ефективність управління територією,  демографічна ситуація, вплив на зміну транспортної доступності та комунікації, підприємництво та стан освіти і охорони здоров’я.

- забезпечення кадрової, інфраструктурної, фінансової спроможності органів місцевого самоврядування та місцевих органів виконавчої влади здійснювати визначені законом повноваження для відповідного рівня адміністративно-територіальних одиниць в повному обсязі;

- дистанційні критерії (де наразі пропонується дотримання вимоги 60-кілометрової зони доступності до центру району).

Найважливішим чинником при формуванні районів залишається спроможність надання адміністративних, соціальних та інших послуг на рівні визначених державою стандартів. Ефективність надання таких послуг, насамперед, повинна забезпечуватися доступністю для жителів інших громад району до адміністративного центру, що включає, зокрема, дистанційний критерій та географічне розташування.

Останні тенденції при обговоренні питань формування районів у Чернівецькій області свідчать про те, що за існуючого проекту перспективного плану адміністративно-територіальних одиниць в Чернівецькій області, при моделі об’єднання трьох районів  (Вижницького, Путильського та Сторожинецького)  в один, є ймовірність у визначенні адміністративним центром - місто Сторожинець.

За таким принципом формування району з адмінцентром в місті Сторожинці нівелюватимуться одні із головних критеріїв самої адміністративно-територіальної одиниці – доступність та якість надання адміністративних послуг (насамперед – жителям високогірних районів Вижниччини та Путильщини).

Відтак, сьогодні, 21 серпня, голова Вижницької районної ради Михайло Андрюк, під час свого виступу на засіданні круглого столу з обговорення перспектив розвитку гірських територій українських Карпат, вручив начальнику Головного управління регіонального розвитку Директорату регіонального розвитку Мінрегіону Аллі Кінщак та керівництву Чернівецької області, відповідне звернення від самоврядних органів Вижницького району щодо запропонованого адмінподілу Чернівецької області на райони. Також, аналогічні звернення, були надіслані до органів місцевого самоврядування Путильського та Сторожинецького районів.

"Вижницький район є одним з найбільш інвестиційно-привабливих районів в Чернівецькій області. Територія Вижницького району складає 903,4 км2, що становить 12% від площі території Чернівецької області.

Найбільш доцільним з точки зору географічного розташування, транспортної доступності, рівномірної віддаленості всіх населених пунктів Вижницького, Путильського та Сторожинецького районів Чернівецької області до адміністративного центру є розміщення адміністративного районного центру в місті Вижниця.

Вижниччина має свою глибоко-увіковічнену історію. Так, в 1648 році на політичній мапі Молдовського князівська, під владою якого перебували землі теперішньої Чернівецької області, виокремлювались два населені пункти – Чернівці та Вижниця. У XVIII столітті Вижниця була одним з найбільш населених пунктів Буковини. Так, в роки правління Габсбурзької монархії до 1786 року функціонує Дистрикт Буковина з центром в Чернівцях. При цьому край був поділений на Чернівецький, Сучавський, Серетський та Вижницький директоріати. 6 серпня 1786-го року Дистрикт Буковина реорганізували в Буковинський округ Королівства Галичини та Володимирії, який поділявся на 4 дистрикти (з 1 серпня 1794-го року — повіти), серед яких був і Вижницький. 8 жовтня 1850 року Законом про організацію політичного управління Буковини, Буковину адміністративно було поділено на 6 повітів. Зокрема: Чернівці з Садагурою і Сторожинцем;  Вижниця  з Вашківцями і Путиловом та ін. Вижницький повіт проіснував до 1918 року. У листопаді 1918 року територію нинішнього району захопила королівсько-боярська Румунія. 28 червня 1940 року територія Вижниччини у складі Північної Буковини входить до складу УРСР. 11.11.1940 р. утворено Вижницький район., який існує до теперішнього часу.

Загальновідомим є той факт, що місто Вижниця,  як районний центр, зосереджує значну кількість установ адміністративного та соціального призначення, які ефективно забезпечують послугами жителів, як вищезазначених Вижницького та Путильського районів, так і значної частини населених пунктів Косівського району Івано-Франківської області. Також Вижниччина та Путильщина є туристичними осередками на Буковині, які щорічно відвідує значна кількість туристів. Задля забезпечення безпеки та комфорту перебування відвідувачів необхідно зберегти адміністративну та соціальну інфраструктуру, що можливо виключно при умові  збереження адміністративного центру в м.Вижниця.

Відповідно до проведеного економічного аналізу, Вижницький район   займає одну з кращих позицій щодо залучення прямих іноземних інвестицій з розрахунку на одну одиницю населення, що складає 60, 0 доларів США. Обсяг експорту товарів у розрахунку на одну одиницю населення складає 211,9 дол. США. Доходи місцевих бюджетів (без трансфертів) у розрахунку на одну одиницю населення склали 1,509 тис. грн.

Враховуючи вище наведені факти, при діючій адмінреформі доцільним є формування трьох адміністративно-територіальних одиниць (Путильського, Сторожинецького та Вижницького районів  Чернівецької області) з адміністративним центром у місті Вижниця.

Питання утворення нового реформованого району з адміністративним центром в місті Вижниця знайшло своє схвалення і на загальних зборах громадян в населених пунктах Вижницького району.

        Таким чином, просимо прийняти до уваги наше звернення з викладеними фактами при вирішенні питання районного поділу в Чернівецькій області, а саме: об’єднання  Путильського, Сторожинецького та Вижницького районів  Чернівецької області у єдиний – Вижницький район, з адміністративним центром у місті Вижниця." - йдеться у зверненні.